Thursday, June 25, 2009

Tafsir Mimpi Menurut Tradisi Islam



Buku karangan Muhammad Ibnu Sirin ini saya beli ketika di MPH Jusco petang tadi. Sebelum ini saya pernah mencarinya, namun tidak menepati seperti yang saya inginkan. Kebetulan semasa membeli buku ini,ia hanya tinggal sebuah sahaja, meskipun kulit belakangnya sudah 'kemek' saya membelinya juga memandangkan isinya tidak terjejas.

Mr A nampak macam tak berapa setuju apabila saya mahu membeli buku ini. Mungkin dia fikir saya akan terpengaruh setiap kali bermimpi di malam hari.

Agak sinis juga pendapat beliau,namun lekas-lekas saya menyatakan itu sekadar rujukan dalam berhadapan pelbagai kerenah klien dan individu yang bertemu saya dengan 1001 masalah mereka setiap hari.

Lagipun dalam buku ini sudah diterangkan "Mimpi yang benar merupakan satu bahagian dari empat puluh enam cabang kenabian". ada mimpi yang berasal dari syaitan dengan demikian menyesatkan.

Semoga buku ini meningkatkan ilmu saya dan tidak menjadikan saya lalai dan alpa. Semoga Allah mengampunkan saya.

No comments: