Sunday, December 20, 2009

SIAP SEDIA UNTUK BERPINDAH!!




Minggu lepas saya dan Mr A ke Pejabat Pemaju untuk mengambil kunci rumah. Agak terkejut kerana saya menjangkakan pada bulan 1. Alih-alih pemaju menelefon mengatakan sudah mendapat kelulusan CF dan saya boleh masuk untuk membuat komplen yang pertama. huuu...macam tak caya jer.

Kebetulan hari yang kami ambil kunci, mak dan anak buah berada di rumah kami, saya pun membawa mak dan anak saudara turut serta ke rumah baru kami. Kiranya mak dengan anak saudara sulung saya yang bernama Solehein itulah yang pertama kali menjejak kaki ke sana.

Gambar kat atas tu mak sedang memberi cadangan agar saya memanfaatkan tanah "sekangkang kera" tu dengan menanam sayur...ehhehe..boleh 'maintain' ke?? biasanya saya ni hangat-hangat tahi ayam saja...Jadi saya dan Mr A sudah mula mengupah orang untuk mengukur pintu dan tingkap untuk memasang pagar...adoiii...mak kata "perlahan-lahan, mak dulu masuk rumah baru lagi tak ada apa"..sedih juga bila dengar mak berkata begitu, mesti mak sedang mengingati kepayahan yang dia lalui bersama arwah Abah dulu sehingga sudah boleh menarik nafas lega sekarang...

"Terkilan abah tak sempat datang tengok rumah saya..." kata saya spontan pada mak, lalu air mata bergenang di kelopak. Kami berdua sama-sama terdiam....

No comments: