Wednesday, May 14, 2008

Basyiraa Zahra



Saya namakan blog ini Basyiraa Zahra. Ianya membawa makna Basyiraa Penyampai berita gembira , manakala Zahra yang berseri.
Sesuai dengan kerjaya saya, maka saya bersetuju apabila kak Yang (kakak ke 6) memberi cadangan agar saya meletakkan nama tersebut. Saya pula optimis dan percaya akan kepakaran beliau dalam Bahasa Arab kerana Kak Yang adalah lulusan dari Jordan dan UIA dan lebih tahu dari saya yang jahil ini (hehhe..mesti kak yang bangga, bila saya puji dia).
Manakala Zahra pula yang berseri...saya berharap blog ini akan dapat memberi seri kepada pengunjung kerana input yang ada didalamnya. Kenapa tidak letak nama sendiri?? Mungkin saya belum bersedia lagi, kerana saya merasakan Blog perlu kepada nama yang lain dari yang lain. Selain itu hati saya amat tersentuh dengan nama ini ekoran selepas menonton Filem dari Iran yang bertajuk Children of Heaven (ada masa saya akan ceritakan mengenai filem ini).

No comments: