Thursday, February 19, 2009

Kehidupan

Hari ini hati rasa sayu...selepas membuat pemeriksaan semalam saya menangis 'sebak'. Bukan kerana sakit, tapi merasakan banyaknya ujian untuk mendapat seorang anak dari rahim sendiri.
Betul...bila kita tak mengalaminya, kita tidak tahu apa rasanya. Sekarang, bila orang asyik bertanya tentang anak, saya menjadi semakin kuat (kadang-kadang goyah juga).

Bila cakap pasal anak, teringat minggu lepas semasa balik ke rumah abah dan mak di KL. Malam itu saya tak bolehtidur..lalu saya berbual dengan mereka hingga larut malam. abah pula sejak sakit ni, sukar untuk tidur. Mak dan abah bercakap tentang soal rezeki kepada saya...rasa nak menangis pun ada.

Bagitulah mak dan bah..jarang sangat mencampuri urusan anak-anak menantu mereka..cuma kadang-kadang mereka bimbang dengan kesihatan saya dan suami.

Saya berdoa..agar usaha ini membuahkan hasil..dan saya tahu Allah tidak menguji kami dengan beban yang tidak mampu kami pikul.












No comments: