Thursday, February 19, 2009

UJIAN KESIHATAN

Semalam saya membuat ujian kesihatan di DEMC. Menakutkan....tangan kesejukan... Ujian ini bagi melihat sama ada tiub fallipio saya tersumbat atau tidak (dalam bahasa yang mudah difahamilah).
Sebelum di X-ray, saya diberi taklimat oleh pihak doktor. Suami saya sempat berbisik " boleh lagi kalau nak cancelkan" sebab dia kesian tengok saya yang ketakutan ini. Namun saya kuatkan hati, saya nak tahu sama ada saya ada masalah kesihatan ke tidak. Lagipun sekarang saya dan suami sedang membuat rawatan dengan LPPKN.
Alhamdulillah, results dari pemeriksaan tersebut mendapati saya tidak menghadapi apa juga masalah. Sebelum ini suami juga membuat pemeriksaan juga tiada masalah.
Sekurang-kurangnya kami lega apabila kami tidak mempunyai masalah (mungkin soal rezeki sahaja tak menyebelahi). Selepas ini kami mungkin akan menerima rawatan IUI atau IVF...ada seorang rakan yang senasib dia juga mendapatkan rawatan IUI.
Saya berdoa, Allah memudahkan urusan kami dalam soal zuriat ini. Bak kata suami saya " Jangan lawan Allah" dia lebih mengetahui.

No comments: